De auto is voorzien van een Aero handbak en kan derhalve het extra vermogen en koppel gemakkelijk aan. Sportonderstel (2013) met Bilstein B6 sportdempers en Eibach Touring verlagingsveren (-40 mm). Auto stuurt hierdoor zeer goed en helt niet over in snelle bochten. De auto staat op mooie Hammerhead velgen, origineel Saab, en voorzien van 4 maal Vredestein Ultrac Cento (225/45R17). De originele velgen zijn voorzien van winterbanden (215/55 R16).
Interieur: volledig lederen interieur, zwart. Exterieur: kleur Midnight Blue Pearl Metallic Clearcoat (257); tevens een dakrail (met dakdragers) en een trekhaak.
Onderhoudshistorie is voor een heel groot deel compleet en kloppend. De auto is in mijn bezit sinds januari 2015, ondertussen dus ook al weer 2 jaar. Het (grotere) onderhoud in de afgelopen 2 jaren, naast "sapjes", lampjes e.d., betreft o.a.: * reiniging airco en interieurfilter vervangen * brandstofpomp vervangen * koppeling, hoofdkoppelings- en drukcilinder vervangen * nieuwe elektronische gasklep * nieuwe intercooler (incl. slangen) * nieuwe oliekoeler (incl. slangen) Al met al is dit voor in ieder geval €2500 optimalisering.
Kortom, een dijk van een wagen, in topconditie. Het is voor mij derhalve geen straf om een keer (of wat vaker) geen 900 Classic te rijden, maar deze 9-5.
Nieuw rubber, dan ook maar de velgen een nieuw kleurtje: